A magyarországi élelmiszergyártó ágazatok közül elsőként önkéntes cukorcsökkentési vállalásokat jelentett be a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség. Ennek értelmében az ágazat vállalkozásai tovább csökkentik alkoholmentes italaik (szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek, -nektárok, -italok és jeges teák) átlagos cukor- és — így — kalóriatartalmát. Mindezt termékeik receptúrájának átalakításával, új, innovatív termékek bevezetésével, illetve a kis kiszerelésű termékek arányának növelésével  valósítják meg, illetve bővítik kínálatukban az alacsony kalóriatartalmú és a kalóriamentes termékek arányát.

Mindemellett a tagvállalatok — marketingtevékenységük révén — tudatos folyadékfogyasztásra ösztönzik a fogyasztókat annak érdekében, hogy egyre többen válasszák az alacsony energiatartalmú vagy kalóriamentes termékeket.

Megfelezett cukor és kalóriatartalom

E lépések révén 2020 végéig — a 2017.évi bázishoz képest — további tíz százalékkal csökkentik termékeik száz milliliterre eső átlagos cukor- és kalóriatartalmát.  Ez egyben azt is jelenti, hogy 2020 végéig összességében felére csökken az alkoholmentes italok átlagos cukor- és kalóriatartalma a 2010-es értékekhez viszonyítva.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a hírre reagálva az MTI-vel közölte: a bejelentett cukorcsökkentési vállalások jól mutatják a hazai és nemzetközi vállalatok elkötelezettségét a magyar munkavállalók és a magyar piac iránt.  Az új, innovatív termékek kifejlesztése pedig a remények szerint további kutatás-fejlesztési munkahelyek létrehozását eredményezi majd a magyarországi gyártóegységekben – tette hozzá Szijjártó Péter.